Auteurjr » Specials » E marketing

Facetten in e-marketing: Hoe lok je bezoekers op je website?

Facetten in e-marketing: Hoe lok je bezoekers op je website? Het e-marketinggebeuren draait hoofdzakelijk rond het lokken van bezoekers naar je website. Een website lanceren, en er vervolgens niets meer mee doen, brengt geen geld in het laatje. Je dient een grondige e-marketing strategie uit te schrijven hoe je op een intelligente manier, aan de laagste prijzen, het meeste aantal bezoekers naar je website kan krijgen. De e-commerce sector, met als onderdeel de e-marketing sector is in een aantal jaren heel populair geworden. Denk maar aan websites zoals Bol.com, E-Bay of Neckermann.

E-marketing, een vak apart

Het e-marketing gebeuren is de laatste 10 jaar enorm gegroeid. Vroeger bestonden deze functies helemaal niet. Door de specialisatie en sterke vooruitgang van de e-commerce sector (online aankoop van producten en diensten), zijn deze mensen een must geworden voor elke organisatie die via haar website producten of diensten commercialiseert. E-marketing personen zijn commercieel ingestelde mensen die toch voldoende technische bagage hebben om bijvoorbeeld de tagging van partnerpartijen op de eigen website aan te brengen. Uiteraard wordt het e-commerce gebeuren zo specifiek dat een e-marketing team kan bestaan uit een Google Adwords manager, een affiliate manager, een e-mailmanager of een social media manager. Een e-marketingteam heeft ook nauw contact met de Google Analytics Manager die zeer accurate analyses kan maken over het gebruik en de verkoopcijfers van je website.

E-marketing: specifieke terminologieën

Laat je alvast niet afschrikken door de veelgebruikte specifieke woordenschat in e-marketing. Woorden zoals cost-per-click, pay-per-lead, conversie-ratio of andere e-marketing termen komen heel frequent voor. Binnen het sociale media gebeuren wordt vaak over engagement, bereik of “targeted Facebook posts” gesproken. Al deze terminologieën worden heel snel duidelijk als je in aanraking komt met de e-marketing sector.
Online marketingactiviteiten binnen E-Commerce

Online marketingactiviteiten binnen E-Commerce

Online marketing is een manier om online een bepaalde website te positioneren via e-marketingtechnologieën. Er bestaan vele online marketingmiddelen die voor de ene onderneming beter werken dan andere…
Website marketing: Het verschil tussen SEO en SEA

Website marketing: Het verschil tussen SEO en SEA

SEO is de afkorting van “Search Engine Optimization”. SEA staat dan weer voor “Search Engine Advertising”. Beide termen zijn activiteiten binnen E-Commerce. Deze marketingactiviteiten via internet heb…
Runnen van een webwinkel, hoe doe je dat?

Runnen van een webwinkel, hoe doe je dat?

E-Commerce of het online shoppen zit zeer sterk in de lift. Via online shopping kan de consument heel snel en bovendien 24 uur per dag zijn product aankopen. Toch zou de sector nog veel harder kunnen…
8 tips voor een perfecte en succesvolle nieuwsbrief

8 tips voor een perfecte en succesvolle nieuwsbrief

Een perfecte en tegelijkertijd een succesvolle nieuwsbrief schrijven en versturen vereist enige professionaliteit. Er komt immers heel wat bij kijken. Uiteraard dien je pas een nieuwsbrief te verzende…
Hoe werkt Twitter? Stappenplan voor je Twitteraccount

Hoe werkt Twitter? Stappenplan voor je Twitteraccount

Twitter is een microblogging website waarop wereldwijd 241.000.000 leden actief zijn (data februari 2014). Twitter staat gekend om zijn snelle communicatievorm van hele korte telexberichten. Elk beric…
Promotiemateriaal en affiliate marketing

Promotiemateriaal en affiliate marketing

Affiliate marketing is een vorm van marketing die heel belangrijk is geworden voor de bedrijfswereld. Via affiliates of publishers kan immers de verkoop gestimuleerd worden van de website van de adver…
Het belang van een responsive e-mail voor je bedrijf

Het belang van een responsive e-mail voor je bedrijf

Overschakelen op een responsive website is de toekomst voor je bedrijf. Met als logisch gevolg ook de overschakeling naar responsive e-mails. Veel hangt immers af van het doelpubliek van je website. H…
Aanmaken van een Facebook-bedrijfspagina

Aanmaken van een Facebook-bedrijfspagina

Facebook is met voorsprong het meest populaire sociale netwerk. Jong en oud zijn er flink mee vertrouwd en intussen zijn er wereldwijd meer dan 1.230.000.000 actieve maandelijkse gebruikers (cijfers j…
4 populaire sociale media netwerken

4 populaire sociale media netwerken

Sociale media zijn heel populair geworden. Niet alleen in Nederland of België, maar wereldwijd. Ze maken deel uit van ons leven en jonge kinderen groeien er mee op. Zelfs de oudere generatie maakt hee…
Een succesvol E-commerce team opzetten

Een succesvol E-commerce team opzetten

Zij die aan de slag zijn in de E-commerce wereld kunnen het beamen. Een website is meer dan enkel teksten schrijven en live brengen. Het gaat uiteraard ook over bezoekers aantrekken die vervolgens moe…
Google Analytics voor beginners

Google Analytics voor beginners

Na maanden zweten is je website eindelijk klaar om live te gaan in productie. Eindelijk! En nu maar hopen dat er veel mensen interesse tonen en dat je veel bezoekers mag lokken op je website. En als m…
Marketingplan voor een Facebook-bedrijfspagina

Marketingplan voor een Facebook-bedrijfspagina

Bijna ieder bedrijf heeft vandaag een Facebook-pagina waar men over zichzelf communiceert of een product of productlijn deelt met haar Facebook-fans. Een belangrijke zet, want het social mediakanaal i…
Meer websitebezoekers krijgen

Meer websitebezoekers krijgen

Maandenlang heb je keihard aan je website gewerkt en dan breekt uiteindelijk het grote moment aan: je website gaat live. Vanaf nu is hij online bereikbaar voor miljoenen internetgebruikers wereldwijd.…
Gepubliceerd door Auteurjr op 09-01-2015, laatst gewijzigd op 05-03-2018. Het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van deze special ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.